Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Pedagógia

 

 
A szépet csodálni,
az igazat óvni,
a nemeset tisztelni,
a jót körülölelni.
Ez vezeti az embert az életben célokhoz.
Cselekvésben a helyeshez,
érzésben a békéhez,
gondolkodásban a fényhez.
Ez tanít meg bízni az isteni gondviselésben és mindenben, ami van:
a világmindenségben,
       a lélek alapjában.
(Rudolf Steiner)

 

 

 

 

 

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

                                                                                ::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

 

Cikkek

Werner Kuhfuss A gyermeki játék kultúrateremtő alaptörvénye

2011.11.04

A mai Waldorf óvoda olyan életérzések óvodája, amelyeket a felnőttek vetítenek bele a gyermekekbe. A jövő óvodája azonban olyan lesz, amelynek a gyermek akaratában, érzéseiben és gondolkozásában rejlő kozmikus intelligenciát a földre boruló világméretű sötétség elhatározásából kell bizonyítania. Mert a gyermeki személyiségek szent mihályi küldetésének csakis a kozmikus intelligencia képessége felel meg, amit a Hét Szabad Művészetben és Arisztotelész kategóriáiban kipróbálva kell meglátni.

 

Werner Kuhfuss A játszó ember

2011.11.04

Itt az idő a pedagógia átfordulására. Többé nem előre kigondolt tapasztalat alapján történő képzésről és formálásról van szó, hanem minden egyes gyermek feltárására, kibontakoztatására kell törekednünk, akik segítségünkkel szeretnének kijutni testi és lelki hajlamaik megzavaró labirintusából. Sok évtized tapasztalatai mutatják, hogy a kis gyermekek szinte kaotikusan belegabalyodnak a legellentmondásosabb, testileg is jelentkező akadályokba és adottságokba, illetve lelki jellegű zavarodottságokba, amelyeket a körülöttük élő, hozzájuk közelálló felnőttek idéznek elő tehetetlen „nevelésükkel".

 

Döbröntei Zoltán- A festészeti nevelés lényegéről

2011.11.04

 dobrontei-zoltan-festmenye-22.jpg

 

Előre az őskorba, avagy még így van remény!

2011.09.15

 

Pukánszkiy- Németh :  Neveléstörténet

Őskor - A nevelés ősi formái

 
Teljes bejegyzés | Menüpont: Pedagógia | Hozzászólások: 0

Saját mozgás érzék - Albert Soesman Tizenkét érzék című írásából

2011.08.13

 Saját mozgás érzék

 
Teljes bejegyzés | Menüpont: Pedagógia | Hozzászólások: 0

Inkarnáció a mozgásfejlődésben (Joan Salter: The Incarnating Child- Hawthorn Press 1987 alapján fordította: Ujlaky Éva)

2011.05.18

pisces2.jpgAkárhogyan nézzünk is a gyermekre, mindenképp kapcsolatba kerülünk az élet nagy
misztériumaival, melyeket a régi korok emberei képekben fejeztek  ki. Ezek a képek a
gyermek fejlődésének megfigyelésén keresztül valósággá válnak, értelmük láthatóvá válik. 

 
Teljes bejegyzés | Menüpont: Pedagógia | Hozzászólások: 0

Werner Kuhfuss A gyermeki játék - Egy jövőbeli óvodapedagógia

2011.03.09

 A gyermek nem a nevelés tárgya, hanem annak alanya....

Az utánzás pedig - a játék eszköze, hordozója az élet első hét évében - nem válogat. Azt is mondhatnánk: mindenevő.

A gyermeket olyan tartalmakkal és cselekvéssorokkal kell konfrontálni, melyek kifejlesztik benne a tapogatózás  és ezáltal a tapasztalás  során való fejlődés tulajdonságát.

A gyermek a játékban elsősorban nem tartalmakat keres, hanem minőségi kompozíciót.....viszonyokat teremt, megszünteti a dolgok állapotát, szabad viszonyokat hoz létre velük, a semmiből teremtményeket alkot.

 

 

 
Teljes bejegyzés | Menüpont: Pedagógia | Hozzászólások: 0

A mozgás és a beszéd kapcsolata

2011.03.06

pisces2.jpg

 
Teljes bejegyzés | Menüpont: Pedagógia | Hozzászólások: 0

A ritmus jelentősége a gyermek életében

2011.01.08

Szerencsések azok a gyerekek, akik egy békés, rendszerességet követő családi otthonban nőhetnek fel. Minden rendetlenség, rendszertelenség zavarja a gyermek lelki életét és minden rendszeresség – mely persze nem válik pedantériává – segíti azt.

 
Teljes bejegyzés | Menüpont: Pedagógia | Hozzászólások: 0

A gondolkozás, érzés, akarat fejlődése az élet első hét évében

2010.12.15

A gyermek környezetében élő felnőttek saját teljes lényükkel hatnak gyermekeikre. Nem csak az számít, mit mondunk, vagy teszünk, hanem valójában kik is vagyunk.

 
Teljes bejegyzés | Menüpont: Pedagógia | Hozzászólások: 0